mandag den 1. april 2013

1. April


Et liv som skralder ... 
For halvanden måned siden startede det. Jeg skulle smide noget affald ud og da jeg løftede låget lå den der. En pakke rugbrød som intet fejlede. Emballagen var ikke brudt. "Mindst holdbar til" dagen var samme dag. Jeg kiggede mig om, tog brødet og skyndte mig videre. Hjemme undersøgte jeg brødet. Alt var fint og det føltes stadig friskt. Så jeg tog forbi igen dagen efter. Og sådan startede det. 

Jeg har startet denne blog som en shout-out til alle om hvilke madspild der finder sted og hvor meget det skader miljøet. Hele verdenen producerer og producerer men smider halvdelen ud. Rigtig tit er varerne helt fine inden i men ser måske lidt triste ud udenpå. 

Nedenfor ses billederne fra gårsdagens høst. Jeg brugte ca 30min på det og har mad til flere dage. Mad der intet fejler. Lækkert brød fra en super bager som bliver smidt ud hver aften. Jeg er på su og har altid haft penge til mad, men efter jeg er startet som skralder lever jeg i overflod og deler ud til familie og venner. 

Hvis du er fristet af ideen så kom da i sving. Når første skridt er taget går det hele meget nemmere. 

- skraldesmølfen 





2 kommentarer:

  1. Hvor er du nice, at du blogger om at skralde! Det gør jeg også nogle gange :) Hvilken by bor du i? Hilsen Emma fra www.emmaslebsager.dk (jeg kan ikke få lov at kommentere her inde med navn+url)

    SvarSlet
  2. Mange tak ! Jeg synes det var på tide at nogen tog emnet op - igen - og at der kommer lidt mere fokus på emnet !
    Gud ja det har je da aldrig fået skrevet...
    Jeg bor og skralder i København - oftest i København s ..
    Jeg prøver at "holde min identitet hemmelig " da jeg faktisk ikke gider at høre på folks holdninger til daglig med mindre at jeg personligt har snakket med dem om det..
    Og så vidt jeg kan se , kan man heller ikke se hvem jeg er ? :) jeg tager gerne et kig forbi din blog :)

    SvarSlet